Zoekresultaten

  • Baten en Lasten De middelen die we krijgen voor passend onderwijs willen we graag transparant inzetten. Daarover hebben we afspraken met elkaar gemaakt vanuit ons ondersteunings- en jaarplan. Elk trimester vergelijken we de gedane uitgaven met de begroting. Deze bespreken we met de Audit Commissie, het besturenoverleg, de werkgebieden en de Ondersteuningsplanraad (trimesterrapportage). Wij wijzen onze middelen toe op basis van drie ondersteuningsniveaus: - Basisondersteuning en lichte onders...

  • Op 18 januari en 26 maart 2018 voerde de Inspectie van het Onderwijs een regulier kwaliteits-onderzoek uit bij ons samenwerkingsverband. Op deze dagen voerden inspecteurs rondetafel-gesprekken met ouders, bestuurders, leerkrachten, intern begeleiders, consulenten, beleids-ambtenaren en andere betrokkenen in onze regio. Dit vierjaarlijkse kwaliteitsonderzoek zocht naar het antwoord op de vraag: is de sturing op kwaliteit op orde? Wat ging er goed? De Inspectie is zeer positief over de ontwikke...

  • Wij hebben een Ondersteuningsplanraad: een medezeggenschapsraad van ouders en professionals van onze scholen. De OPR beoordeelt o.a. het ondersteuningsplan. De OPR bestaat uit 14 leden: 7 ouders en 7 personeelsleden verdeeld over onze 14 schoolbesturen. Jaarverslag OPR 2017-2018 De ondersteuningsplanraad (OPR) van samenwerkingsverband (swv) PPO Noord-Kennemerland heeft tijdens dit schooljaar vier keer vergaderd. Nathalie de Groot was tijdens de eerste vergadering technisch voorzitter, daarna ...

  • Bij passend onderwijs wordt kwaliteit gemaakt en bepaald door mensen. Permanente aandacht hiervoor is belangrijk. Er zijn veel variabelen die invloed hebben op de ontwikkeling van kwetsbare kinderen en de ontwikkeling van het dekkend netwerk. Wij bieden kwaliteitszorg via de cyclus van delen - bespreken- leren en verbeteren. Ontwikkelingen in het verslagjaar Tijdens het schooljaar 2017-2018 hebben we op alle niveaus geĆ«valueerd en gereflecteerd. Dit gebeurt tijdens de multidisciplinaire over...

  • Dit schooljaar was het eerste jaar van ons nieuwe ondersteuningsplan 2017 - 2021. Een ondersteuningsplan waaraan we intensief hebben gewerkt met alle betrokkenen in onze regio. De afgelopen drie jaar is er gebouwd aan een organisatienetwerk waarin kinderen, ouders en professionals samenwerken. Niet vanuit een blauwdruk, maar vanuit vragen die zich in de praktijk voordoen. Het bestuur heeft zijn toezichthoudende rol het afgelopen jaar onder de loep genomen en gekeken hoe het netwerk van profes...