Zoekresultaten

  • Vanwege aanpassingen in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is in 2017-2018 het privacybeleid geactualiseerd en in 2018-2019 is het privacyreglement vastgesteld en geïmplementeerd. De aanpassingen waren vooral gericht op versterking en uitbreiding van de privacyrechten en de verandering in verantwoordelijkheid van de organisatie conform de landelijke richtlijnen. We beschermen hiermee niet alleen de persoonsgegevens van kinderen en ouders, maar ook de persoonsgegevens van medewe...

  • In iedere organisatie worden fouten gemaakt en daarom vinden we het belangrijk dat er een zorgvuldige procedure is om klachten te melden en samen te zoeken naar een goede oplossing van het probleem. Heeft u een klacht? U kunt de volgende stappen zetten om tot een oplossing te komen. 1. Bespreek uw klacht eerst met de betreffende medewerker. Vaak komt u samen tot een oplossing. 2. Komt u er niet uit met de betreffende medewerker? Neem contact op met onze interne vertrouwenspersoon, Jolanda W...

  • Samenwerkingsverband Passend Primair Onderwijs Noord-Kennemerland (hierna: PPO-NK) gebruikt persoonsgegevens van leerlingen om haar taken goed te kunnen uitvoeren. Voor PPO-NK staat daarbij voorop dat de school de regie en controle op deze gegevens heeft en houdt. Daarnaast moeten ouders kunnen rekenen op goede informatie, weten wat er met de informatie gebeurt en in overeenstemming met de school kunnen bepalen aan wie gegevens worden verstrekt. Deze opvatting van mede-eigenaarschap bij ouder...

  • In Nederland worden naar schatting 119.000 kinderen geconfronteerd met kindermishandeling of huiselijk geweld. Gemiddeld wordt één kind per schoolklas mishandeld. Scholen spelen een belangrijke signaleringsrol bij kindermishandeling. De onderwijspartijen van de Beweging tegen Kindermishandeling (BtK) ontwikkelden daarom een Handelingskader kindermishandeling en huiselijk geweld voor het onderwijs met bijbehorende infographic. Beweging tegen Kindermishandeling (BtK) Het Handelingskader kinde...

  • In iedere organisatie worden fouten gemaakt en daarom vinden we het belangrijk dat er een zorgvuldige procedure is om klachten te melden en samen te zoeken naar een goede oplossing van het probleem. Heeft u een klacht? U kunt de volgende stappen zetten om tot een oplossing te komen. 1. Bespreek uw klacht eerst met de betreffende medewerker. Vaak komt u samen tot een oplossing. 2. Komt u er niet uit met de betreffende medewerker? Neem contact op met onze interne vertrouwenspersoon, Jolanda W...