Nienke Oosting
‘Leren in kleine stappen’
Amsterdam Area, Netherlands
Over mij
Begeleider binnen het SWV Noordkennemerland
Senior leraar/ Kernteamcoördinator Bovenbouw Heliomare Onderwijs locatie de Alk
Ervaring
Heliomare: Aanspreekpunt en begeleider vanuit Heliomare, locatie de Alk, Alkmaar. ‘Leren in kleine stappen’
Wat: Multidisciplinaire ondersteuning vanuit de Alk voor leerlingen met ondersteuningsvragen op de gebieden:
• Aangepast leerarrangementen s(b)o , ZML en Plancius leerlijnen
• Leerkracht ondersteuning
• Sensorische integratie
• Autisme Spectrum Stoornis ( ASS) en CED leerlijnen
• Sociaal- emotionele ontwikkeling bij leerlingen met een cognitieve beperking
• Welk niveau van communicatie vormen of mogelijkheden heeft deze leerling (nodig)?
• Handelingsgerichte diagnostiek
• Klein kijken naar gedrag (wie is deze leerling, welke betekenis geef je aan het gedrag
Hoe? Praktische vaardigheden en kennis overdragen volgens een interdisciplinaire benaderingswijze voor leerlingen met een cognitieve beperking.
In de volgende vormen: Observatie, ondersteuning in de klas, co- teaching, omgang en vaardigheden ondersteuning in de klas, communicatie vormen aanpassen, autisme (gedrag en communicatie), Rots en water, HGW, Sociaal en emotionele ontwikkeling.
Binnen het kernteam bovenbouw SO van de Alk (ZML) ben ik werkzaam als groepsleerkracht en kernteamcoördinator. Kernwoorden: zelfregie bij een ieder, leerkracht en leerling.
Naast de rol van groepsleerkracht in de bovenbouw taken als kernteamcoördinator voor 1 dag. Studiedagen mede vormgeven en leiden, vergaderingen organiseren en voorzitten, deelname aan TA (transactionele analyse) traject vanuit de TA academie, 1e aanspreekpunt voor collega's.
Een brede inzetbaarheid van ondersteuning op onderwijsbehoefte en zorgvragen op regulier PO, VO en MBO met als specialisatie; LOB en transitie naar verschillende onderwijssectoren. Expertise op het gebied van NAH (niet aangeboren hersenletsel), motorische beperkingen in combinatie met leer- en gedragsbeperkingen (cluster 3 en cluster 4) Het interdisciplinair werken naar een werkbare leeromgeving voor leerling/ deelnemer en leerkracht/docent. Interdisciplinair samenwerken met een collectieve verantwoordelijkheid. Specialties: Leerling en leerkracht/ docent ondersteuning op het regulier PO, VO en MBO REC 3 en REC 4 (MBO)
Zie ook
Ik waardeer
Deze informatie is nog niet ingevuld