Lucienne van Diepen
Over mij
ambulant begeleider, aloysiusstichting.
Werkzaam in alle regio's
Ervaring
Sinds 2007 ben ik werkzaam als Ab-er (gedrag). Daarvoor ben ik werkzaam geweest in de zorg en onderwijs (PO/VO).
Mijn werk bestaat voornamelijk uit het geven van trainingen. De kleuter competentie training, de klassikale competentie training (preventief) en de plezierige klas training (curatief). Waar kinderen zich veilig voelen wordt beter geleerd!
In de klassikale competentie training (preventief) gaat de aandacht uit naar het aanleren van (sociale) vaardigheden, bewustwording van eigen gevoel en aandeel in situaties, verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedrag (emotieregulatie).
De plezierige klas (curatief) wordt ingezet als er in een groep gepest en/of veel onrust is. Het doel is om de dynamiek in de groep positief te beïnvloeden, Kinderen worden zich bewust van hun eigen rol, hun aandeel wat betreft de sfeer in de groep.
De leerkrachten zijn bij beide trainingen aanwezig. We hebben met hen vooraf aan een bijeenkomst een gesprek, en een nagesprek na de bijeenkomst. Leerkrachten zijn de spil. Zij houden datgene wat in de training aangeboden wordt levend in de groep. Zij signaleren waar we accenten moeten plaatsen, zij zijn richtinggevend. Vooral in de curatieve trajecten verandert hun rol, van meer directief begeleiden naar coachend begeleiden van hun leerlingen.
Ouders worden op de hoogte gehouden middels verslagen van de bijeenkomsten en een ouderavond.
Bij de kleuter competentie training (groepje max. 10 kinderen) ligt de aandacht meer op de basale vaardigheden. Het contact met de ouders is minstens zo belangrijk in deze training! Bij deze training werken we nauw samen met een Opvoedondersteuner van de de GGD (ouderbijeenkomst, vraagbaak bij opvoedproblemen). School en ouders krijgen na iedere bijeenkomst een verslag, zodoende kunnen zij de 'taal' van de training voortzetten thuis en op school.
Verder ben ik inzetbaar voor observatie, coaching.
Ik waardeer
Deze informatie is nog niet ingevuld