- aug 2021
- Mireille Koeleveld
- 1
- 3472
Hoe monitor je een nieuwkomersleerling bij jou in de klas. Welke leerlijnen gebruik je en hoe stel je de doelen op. Kortom hoe maak je een ontwikkelingsplan voor een nieuwkomersleerling.
Hoe monitor je een nieuwkomersleerling bij jou in de klas. Welke leerlijnen gebruik je en hoe stel je de doelen op. Kortom hoe maak je een ontwikkelingsplan voor een nieuwkomersleerling.
Hoe bepaal je het instapniveau en onderwijsbehoefte rekenen bij nieuwkomers? Welke doelen en leerroute streef je na voor een leerling in het 1e opvangjaar? En hoe bied je de talige-kant van het rekenonderwijs op een goede manier aan? Om goed rekenonderwijs aan nieuwkomers leerlingen te geven zijn er voor 9 domeinen/leerlijnen uitwerkingen bij rekenkisten gemaakt.
Opvang nieuwkomer in je klas; tips voor een goede start.