In onderstaande link vind je de nieuwe inhoudelijke leerlijnen voor eerstejaars nieuwkomers. Met deze leerlijnen voor nieuwkomers kun je een leerroute samenstellen die rekening houdt met de kennis, vaardigheden én behoeftes van elke leerling. Zo zorg je voor een zo goed mogelijke aansluiting bij leeftijdsgenoten in de reguliere klas. https://www.lowan.nl/po/leerlijnen/
Hoe monitor je een nieuwkomersleerling bij jou in de klas. Welke leerlijnen gebruik je en hoe stel je de doelen op. Kortom hoe maak je een ontwikkelingsplan voor een nieuwkomersleerling.
Hoe bepaal je het instapniveau en onderwijsbehoefte rekenen bij nieuwkomers? Welke doelen en leerroute streef je na voor een leerling in het 1e opvangjaar? En hoe bied je de talige-kant van het rekenonderwijs op een goede manier aan? Om goed rekenonderwijs aan nieuwkomers leerlingen te geven zijn er voor 9 domeinen/leerlijnen uitwerkingen bij rekenkisten gemaakt.