Blader door bijdragen

  • jun 2022
  • Richelle de Deugd
  • 2
  • 661

Middels deze scholing wordt de kennis van pedagogisch medewerkers en leerkrachten (gr. 1/2/3) vergroot op het gebied van kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong. Daarnaast is er ruime aandacht voor het werken in de praktijk. De kennis en praktische tips richten zich op de volgende gebieden: kennis van ontwikkelingsvoorsprong/hoogbegaafdheid, ontwikkeling van het jonge kind, signaleren en observeren, inrichting en materialen, passend aanbod, m...

(Hoog)begaafdheid
  • jun 2022
  • Richelle de Deugd
  • 3
  • 818

In Nederland hebben we vele jaren inspanning verricht om te zorgen dat de leerlingen, die leerachterstanden hebben, zoveel mogelijk passende ondersteuning krijgen om zich tóch te kunnen ontwikkelen. Vanuit het potentieel van het kind wordt er alles gedaan om het kind te laten leren, groeien en ontwikkelen. Deze inspanningen zijn minder vanzelfsprekend voor leerlingen die een (flinke) leervoorsprong kennen. Zij redden zich wel, is de gedachte. ...

(Hoog)begaafdheid
  • jun 2022
  • Richelle de Deugd
  • 2
  • 678

Het is zover: de vervolgopleiding ‘SHB rolversterking’! De opgeleide of autodidactisch geschoolde specialist hoogbegaafdheid mag aan de slag met het thema rolversterking. Zodat je zelf en de mensen om je heen, of dat nu collega’s, leerlingen of andere betrokkenen zijn, met meer gemak en welbevinden door het (onderwijs)leven gaan. Ook op momenten dat het zo lijkt te schuren en wringen met passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen. Le...

(Hoog)begaafdheid