Perspectief voor ieder kind
Perspectief voor ieder kind
  • Registreer
  • Log in
Onze mensenOnze beleidsdocumentenOnze organisatieDeelnemende scholenNieuwsberichtenContactVerhalenWerken bij
Alkmaar - NoordAlkmaar - OostAlkmaar - ZuidBergenHeilooLangedijkHHwaard - NoordHHwaard - Zuid
Nwg HoogbegaafdheidNwg InclusieondersteunersNwg Het jonge kindNwg Samen leren levenNwg NieuwkomersNwg SchoolaanwezigheidNwg Virtueel expertise clusterNwg Budget werkgebiedenNwg PO-VONwg LeerlingenvervoerJeugd en Oudersteunpunt NK
Onze mensenOnze beleidsdocumentenOnze organisatieDeelnemende scholenNieuwsberichtenContactVerhalenWerken bij
Alkmaar - NoordAlkmaar - OostAlkmaar - ZuidBergenHeilooLangedijkHHwaard - NoordHHwaard - Zuid
Nwg HoogbegaafdheidNwg InclusieondersteunersNwg Het jonge kindNwg Samen leren levenNwg NieuwkomersNwg SchoolaanwezigheidNwg Virtueel expertise clusterNwg Budget werkgebiedenNwg PO-VONwg LeerlingenvervoerJeugd en Oudersteunpunt NK
Log inRegistreer
  • Entree
  • Tijdlijn
  • Groepen
  • Wie is wie?
  • Agenda

Deel

Help

Start rondleidingService en help
  • Samen voor kwaliteit 2018-2019
  • Samen voor kwaliteit 2018-2019
  • Entree
entree
Onze mensenOnze beleidsdocumentenOnze organisatieDeelnemende scholenNieuwsberichtenContactVerhalenWerken bij
Alkmaar - NoordAlkmaar - OostAlkmaar - ZuidBergenHeilooLangedijkHHwaard - NoordHHwaard - Zuid
Nwg HoogbegaafdheidNwg InclusieondersteunersNwg Het jonge kindNwg Samen leren levenNwg NieuwkomersNwg SchoolaanwezigheidNwg Virtueel expertise clusterNwg Budget werkgebiedenNwg PO-VONwg LeerlingenvervoerJeugd en Oudersteunpunt NK
    Entree
    Tijdlijn
    Groepen
    Wie is wie?
    Agenda

    Service en help
    • Entree
    • Tijdlijn

    Samen voor kwaliteit 2018-2019

    De juiste dingen doen

    Via trimesterrapportages houden we per werkgebied de belangrijkste ontwikkelingen bij. Deze rapportages geven inzicht in verschillende kwaliteitsgebieden: extra ondersteuning op de basisschool en de voorziening, dekkend netwerk van passend onderwijs en ondersteuning, thuiszitters, werkgebieden, financiën, virtueel expertisecluster, afstemming onderwijs en zorg. 

    Voor u ligt de rapportage van het gehele schooljaar 2018-2019. De rapportage vormt een basis voor het lerende dialoog met collega’s en netwerkpartners. Iedereen krijgt hiermee een helder beeld van wat we doen, waarom we dat doen en welke middelen we daarbij inzetten. Doen we de juiste dingen? Wat kunnen we nog beter doen om kinderen, ouders en leerkrachten te ondersteunen? Om die vragen gaat het. 

    We actualiseren deze pagina telkens zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, met drie jaarlijkse vaste momenten om perioden met elkaar te kunnen vergelijken. We hanteren hiervoor de volgende perioden: 

    • augustus - november
    • december - maart
    • april - juli

    Hier vindt u de trimesterrapportage voorafgaand aan 2018-2019 


     

    Algemeen


    Professionaliseringsmodel

    Van wenkend perspectief naar concrete uitwerking: versterken van de ondersteuningscapaciteit van scholen - werkgebied - regio.

    Professionaliseringsmodel


    Innovatie en ontwikkeling

    Om een antwoord te kunnen blijven geven op alle toekomstige vragen en om een dekkend netwerk in onderwijs en ondersteuning te blijven realiseren. 

    Er zijn nog steeds kinderen voor wie geen passende onderwijsplek is. De kern van passend onderwijs is dat we los van regels en protocollen zoeken naar de beste oplossingen voor leerlingen. We hebben ons ten doel gesteld om innovatie op basis van specifieke onderwijsbehoeften te stimuleren, passend bij het werkgebied.

    Innovatie en ontwikkeling


    Lokaal anticiperen

    Passend onderwijs lokaal laten aansluiten door maatwerk en doelmatige inzet van ondersteuning en middelen.

    Lokaal anticiperen


    Preventiekracht

    Kinderen ontvangen in zo’n vroeg mogelijk stadium ondersteuning indien dat nodig is en leerkrachten worden hiervoor toegerust.

    Preventiekracht

    Werken als een netwerk

    Investeren in de kwaliteit van de samenwerking om te voorkomen dat een kind tussen wal en schip valt. Uitgangspunt is eigenaarschap en verantwoordelijkheid van de scholen voor hun leerlingen. 

    Werken als een netwerk


    Ouders: motor voor ontwikkeling van hun kind

    De regiefunctie van ouders erkennen en hen in positie brengen als wettelijke vertegenwoordiger van hun kind, zodat zij hun eigen kracht kunnen inzetten. 

    Ouders: motor voor ontwikkeling van hun kind


    Kwaliteitszorg

    Meet-, deel-, spreek-, leer- & verbetercyclus: zichtbaar maken wat onzichtbaar is op alle niveaus om van te leren.

    Kwaliteitszorg

    ARCHIEF

    Trimesterrapportage 2017-2018
    Trimesterrapportages 2016-2017 en ouder
    • Service & help
    • Sneltoetsen
    • Naar hoofdinhoud
    • Naar menu
    • Naar menu
    • Naar footer