Programma Samen Leren Leven
Klik hieronder op de PDF voor het programma.
10:30 uur |
Inloop |
11:00 uur |
Start programma door Astrid Ottenheym |
11:15 uur
|
Jan Rotmans over samenwerken
Het werken in netwerkgroepen komt niet uit de lucht vallen. Jan Rotmans bestudeert al jaren de manier waarop onze samenleving zich ontwikkelt. Hiërarchische aansturing heeft zijn langste tijd gehad. Het maakt plaats voor horizontale manieren van samenwerken. Hij spreekt over een kanteling in de samenleving. Een niet te stoppen ontwikkeling. Een indrukwekkend verhaal. Bekijk hier zijn presentatie
|
12:00 uur |
Lunch |
13:00 uur |
Herman-Jan Stroes en Femmy Wolthuis over Organisatieopstellingen
We werken allemaal vanuit onze eigen organisaties aan een gedeelde bedoeling. Door met een systemische bril naar de situatie te kijken, worden we ons bewuster van de onderlinge verhoudingen en kunnen we ontdekken welke volgende stap wij zelf kunnen zetten om de samenwerking nog beter te maken. Wat gaan we doen? We gaan een complexe praktijksituatie, die voor velen bekend zal zijn, letterlijk in de ruimte zetten. Dit biedt ons een bijzondere kans om vanuit verschillende hoeken te kijken naar wat ons uiteindelijk verder helpt op weg naar echt passend primair onderwijs. We stellen vragen als: wat is er aan de hand in deze concrete voorbeeldsituatie? En hoe kunnen de betrokkenen – individueel en samen – het verschil maken? Bekijk het vanaf de zijlijn en ontdek herkenningspunten en verrassingen. Of stap er even in, verplaats je in de schoenen van een ander en beleef wat er aan die kant speelt.
|
14:30 uur |
Social Labs onder leiding van Annick de Wit "Samen Leren Leven” betekent elkaar beter leren kennen en begrijpen over de vraag: Wat is nodig zodat elk kind zich welkom voelt in onze regio? Conclusie: samenwerken vanuit meervoudig perspectief is nodig. Dit jaar gaan we de beproefde methode ‘social labs’ opnieuw toepassen om elkaars kennis en kunde zo goed mogelijk te gebruiken. Annick helpt ons daarbij. Energiegevend.
|
16:00 uur |
Borrel |
17:00 uur
|
Afsluiting |