Widgets - Artikel - wat is een artikel en hoe maak ik deze aan

  • jun 2021
  • PPO-NK - community beheer
  • 368
PPO-NK - community beheer
Hoe werkt de community?

Een artikel is een handig medium als je gebruikers wilt informeren met betrekking tot nieuwsitems. Een artikel is een combinatie van een bericht en een widget. Artikelen worden alleen door de groepsbeheerders aangemaakt en kunnen op de entree van een groep worden getoond. Ze komen in de tijdlijn van de gebruikers van een groep te staan. Een artikel kan worden getipt (geattendeerd), gewaardeerd en er kan op worden gereageerd.

Waarom een artikel archiveren?

Als je niet wilt dat een artikel apart op de entree van je groep verschijnt (maar je bijvoorbeeld dynamische widgets gebruikt om artikelen in je groep te laten zien), kun je het artikel ook 'archiveren'. Het artikel is nu nog wel op de tijdlijn van gebruikers in je groep zichtbaar, maar niet meer op de entree van je groep. Zo kun je deze ook mooi als nieuwsbrief inzetten.

Je kunt een artikel ook als nieuwsbrief naar alle gebruikers van het platform of een groep sturen:

  • Je maakt een artikel aan door in de groep een nieuwe widget toe te voegen.
  • Nu kun je je artikel gaan schrijven.
    • Je vult de titel in en schrijft een korte samenvatting van het artikel. (Als de samenvatting is ingevuld dan wordt deze tekst getoond in de widget op de (groeps)cover met een 'lees meer' link naar de rest van het artikel.)
    • In het "Tekst" veld typ je de tekst van het artikel. Je kunt tabellen, afbeeldingen en links in het artikel toevoegen. Bij geavanceerde opties kun je ook aangeven dat je een widget aan het artikel wilt toevoegen om op deze manier verschillende soorten informatie weer te geven.
  • Als je artikel klaar is, klik je op 'Creëer'.
  • Je artikel is klaar, maar nog ongepubliceerd: publiceer deze om het artikel zichtbaar te maken voor gebruikers. Het artikel komt nu in de tijdlijn van gebruikers te staan en op de entree van je groep.

Trefwoorden