Memo mbt Vermogenspositie 11 oktober 2021 Michel van Dongen
Memo betreffende het Eigen Vermogen en het gewijzigde meerjarige perspectief van PPO-NK. Betreft een m...
Ter info en nadere bespreking het concept Ondersteuningsplan 2021-2025
Download | ||||
---|---|---|---|---|
titel | toegevoegd | door | opties | |
ondersteuningsplanm_PPO-NK_-_90__versie__360188_.docx | aug 2021 | ![]() |
Wil je een reactie geven? Meld je dan eerst aan
Memo betreffende het Eigen Vermogen en het gewijzigde meerjarige perspectief van PPO-NK. Betreft een m...
Agenda voor de OPR vergadering van 8 november 2021
Het bijgevoegde document betreft het vervolg en een aanvulling ( toegevoegd zijn deel 2 t/m 4) op het ...
Reacties
Hallo Inge!
Om meteen eerlijk over de brug tekomen.
Ik vind het nog best moeilijk zo`n concept lezen..ik kan wel merken dat ik meer iemand van de praktijk ben.
Buitendat vind ik het zeer interessant!
Als ik door het concept heen lees denk ik dat de neuzen de goede kanten opstaan en de aangemaakte punten opgezet moeten worden.
wat bij mij als praktisch mens boven komt is:
Er moet gewoon meer draagkracht voor de klas in het regulieren onderwijs, met hun grote klassen, in de vorm van een klasse assistent(te) ,hierop gaat natuurlijk gereageerd worden dat het financieel niet kan maar aan de andere kant word er wel commentaar gegeven dat er teveel leerlingen naar het So of Sbo gaan
Vergroot de draagkracht voor de klas !
Koppel/ontwikkel een snellere test/indicatie programma met een groep specialisten die werk als team over het gebied noord kennermerland
Verder is het grote geluid van de werkvloer dat er door alle opgelegde administratie niet meeer ECHT tijd is voor les geven lessen ontwikkellen.
Kind in de klas gebonden informatie is uiteraard erg belangrijk met het type kind van tegenwoordig maar dit is en moet een bijzaak blijven,
We kunnen de leerkrachten pas echt gaan ondersteunen als wij ze ruimte geven.
Ik hoop dat ik hier mee iets kan toevoegen.