Buitenkring Samen Leren Leven: Thema Autisme en prikkelverwerking
- 1
- 211
- 1
Kinderen met autisme ervaren de wereld anders, ze verwerken de informatie anders, geven een andere betekenis aan wat ze waarnemen en handelen anders dan we verwachten.
Wanneer prikkelverwerking (sensorische informatieverwerking) om een samenspel van alle binnenkomende informatie vraagt om tot passend handelen te komen kan een kind met autisme anders reageren dan verwacht én ander gedrag vertonen.
Hoe gaan we daarmee om?
In deze bijeenkomst willen we gaan inzoomen op de verschillende aanpakken die jullie op jullie scholen inzetten.
Wat werkt in een kleutergroep van 30 kinderen?
Wat heeft het kind nodig dat onderprikkeld is? Of overprikkeld?
Welke oplossingen zijn er al en hoe betrekken we ouders en de kinderen hierbij?
Sluit jij ook graag aan bij dit gesprek? Meld je dan aan via bovenstaande knop .
Graag tot 17 mei om 15:00 uur in de grote zaal van het samenwerkingsverband.
Met vriendelijke groet,
Yvonne Vellinga
NWG Samen Leren Leven