Nieuwe trainingen Wegwijs in gedrag
2024-2025
MELD JE SNEL AAN !
De aanmelding voor schooljaar 2024-2025 is gesloten.
Hoe kan ik op een andere manier naar gedrag kijken?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat een kind zich beter begrepen voelt?
Deze maar ook andere vragen staan centraal tijdens een unieke training die de samenwerkingsverbanden PPO-NK en PO IJmond dit jaar organiseren.
Loop jij ook wel eens aan tegen moeilijk gedrag van kinderen in je klas? En denk je hoe kan het ook anders? Dan is de training “WegWijs in Gedrag® ” iets voor jou. Hier leer je anders te kijken naar gedrag en ontdek je meer mogelijkheden om het ook anders te doen.
Tijdens de training onderzoek je de verschillende perspectieven van gedrag. Het perspectief van jou als leerkracht, van de leerling, van de ouder en andere personen en factoren die belangrijk zijn voor de leerling.
Je onderzoekt welke dynamiek en interacties van invloed zijn in de klas, thuis en in de omgeving van de leerling. Hoe interpreteer jij deze? Wat betekent dit voor jouw manier van handelen?
Door de training krijg je meer regie over passende interventies in je dagelijkse werk waardoor je mogelijk minder handelingsverlegen bent en minder stress ervaart.
Meer weten?
Tijdens de Urban Onderwijs bijeenkomst Kansengelijkheid in het onderwijs op 28 mei 2020 in Alkmaar hield Astrid Ottenheym hierover een presentatie. Kijk hier de presentatie van Astrid terug.
Of kijk op de site https://www.wegwijsingedrag.nl voor meer informatie over de training en informatieve video's
- Algemeen - Meervoudig perspectief name: https://youtu.be/Ew7h6x5S6rM
- Binja van Saus over perspectief name vanuit de leraar: https://youtu.be/mjlJGqnstSA
- Brenda Dokter over perspectief name vanuit de IB-er: https://youtu.be/oDH2mwUyDzQ
- Gerrie Jullens over perspectief name vanuit de consulent: https://youtu.be/jpoMTNrVkUQ
- Marlies Vredeburg over perspectief name vanuit de school: https://youtu.be/rWYKBYOjuaE
Een video van de online informatie bijeenkomst van 30 mei is terug te zien via: https://youtu.be/uVaUIxDfaSU