“In 1975 rondde ik de opleiding voor kleuterleidsters af. Na bijscholing op de pabo werd ik leerkracht in het speciaal onderwijs. De afgelopen tien jaar was ik ambulant begeleider, behaalde ik mijn master Special Educational Needs, en was ik coach voor enkele collega’s. ”
Wat mij drijft:
“Ik heb veel meegemaakt en gezien in het onderwijs. In het speciaal onderwijs heb ik ervaren wat je kinderen allemaal kunt bieden; reguliere basisscholen kunnen daar veel van leren. Ik ga met de scholen op weg, zodat zij goed in hun kracht komen te staan. Dat doen we samen, in verbinding met anderen. We hebben een gezamenlijk doel: leerlingen verder helpen in hun ontwikkeling.
Ik zie het ook als een uitdaging om het beleid van Passend primair onderwijs te verbinden met de praktijk van de werkvloer. Want daar gebeurt het: in de interactie tussen leerkrachten, leerlingen en ouders.”
Hier word ik blij van:
“Ik word blij als ik zie dat alle pionnen in het spel goed met elkaar bezig zijn. Zodat er van alle kanten – mét de school, mét de ouders, mét de ketenpartners – goed wordt gekeken naar een leerling. Echt transparant zijn met elkaar. Dat vind ik mooi. Ik lever daar graag een bijdrage aan door het proces te ondersteunen.”