Zoekresultaten

  • We streven ernaar kinderen thuisnabij onderwijs te bieden. Dit is in eerste instantie binnen het werkgebied waar zij wonen. Wanneer passend onderwijs, zorg en opvoeding niet geboden kunnen worden in het werkgebied waar het kind woont, dan kijken we regionaal. We streven naar inclusief onderwijs binnen Noord-Kennemerland. Dat is het doel van ons dekkend onderwijsnetwerk. Het streven is dat 97% van de kinderen opgroeien in hun natuurlijke omgeving: thuis en wijk. Momenteel zijn er 4 kinderen (b...

  • Als een kind onvoldoende baat heeft hij de geboden basis- en lichte ondersteuning dan wordt op verzoek van school en/of ouders een multidisciplinair overleg (kortweg mdo) gevoerd. Tijdens een mdo wordt er gekeken naar de totale situatie van het kind en op basis van een gezamenlijke analyse een perspectief en een plan gemaakt. TOP dossier wordt als hulpmiddel gebruikt. Over het algemeen zien we het aantal mdo's dalen, maar deze trend is niet in alle werkgebieden zichtbaar. Redenen van deze dal...

  • Arrangementen met ondersteuningscategorieën Ieder kind heeft andere onderwijs- en ondersteuningsbehoeften. Wanneer we een arrangement inzetten voor een kind, geven we daarbij aan om welk van de tien onderstaande ondersteuningscategorieën het gaat. Voorspelbare en gestructureerde leeromgeving. Eigen leerlijn. Verrijkende, verdiepende en verbrede leeromgeving. Taalrijke leeromgeving. Oplossingsgerichte gedragsinterventietechnieken. Passend leesonderwijs. Passend rekenonderwijs. Aangepa...

  • Iedere school, ieder werkgebied en de regio analyseert de eigen populatie en stemt daar de ondersteuning op af. Zie bijvoorbeeld Innovatie (meer informatie vindt u hier). Analyse naar de digitalisering van de schoolondersteuningsprofielen bleek onmogelijk vanwege grote verschillen in variabelen. Het gesprek hierover voeren blijft belangrijk en heeft onze aandacht. De beleidsmedewerkers van onze besturen hebben met elkaar gesproken over de digitalisering van de schoolondersteuningsprofielen....