Zoekresultaten

  • Rapportage exploitatie schooljaar 2019-2020 (augustus 2019 t/m juli 2020) Deze rapportage volgt de uitputting van de begroting voor het schooljaar 2019-2020 (3e trimester cumulatief). Toelichting die in de rapportage over het tweede trimester al is gegeven en hier herhaald wordt, is voorzien van een linker kantlijn. Aan het eind van de rapportage is een paragraaf toegevoegd met relevante zaken na afronding van het vorig schooljaar. Baten Rijksbijdragen: In oktober zijn wederom de tarieve...

  • Eind schooljaar 2018-2019 is overgestapt naar een nieuwe governancemodel, waarin bestuurs- en toezichttaken strikt gescheiden zijn. De nieuwe inrichting is een volgende stap in de doorontwikkeling van het samenwerkingsverband die gaat zorgen voor meer rolzuiverheid, rolbewustzijn en handelen. De schoolbestuurders hebben in deze nieuwe structuur een andere rol gekregen; zij vormen de Deelnemersraad. Daarin worden actuele ontwikkelingen gedeeld, trimesterrapportages besproken en staat er ...

  • Er is een toename zichtbaar in de verwijzing van regulier naar speciaal onderwijs. Ook zien we dat 50% van de ondersteuningsvragen van scholen over problematisch gedrag gaan van kinderen. Daarom is er een aanvraag gedaan bij het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) voor een praktijkonderzoek. Het NRO coƶrdineert en financiert onderwijsonderzoek en bevordert de verbinding tussen wetenschappelijk onderzoek en de praktijk van het onderwijs. Eind januari 2020 heeft het Nationaal Regieor...

  • Ten grondslag aan de trimesterrapportage ligt het jaarplan. Nu, aan het einde van het schooljaar, bespreken we welke invulling is gegeven aan de doelen. Professionaliseringsmodel Van wenkend perspectief naar concrete uitwerking: versterken van de ondersteuningscapaciteit van scholen - werkgebied - regio. Doel tot 2021 uit ondersteuningsplan: Meer ondersteuningscapaciteit op scholen en in het werkgebied. Vanaf 2020 is de professionalisering van de leerkracht in ieder plan meegenomen. Iede...