Zoekresultaten

  • In de regio Noord-Kennemerland zijn de scholen geografisch verdeeld over 8 werkgebieden. Een negende werkgebied is het werkgebied van de speciale (basis)scholen. We zien dat de werkgebieden op veel fronten van elkaar verschillen, namelijk in populatie, schoolsoorten, actuele thema's, ontwikkelingen en focus. Naast de ontwikkelingen en trends in het werkgebieden vonden er verschillende innovatieprojecten plaats. Innovatie en ontwikkeling zijn nodig om een antwoord te blijven geven op alle to...

  • In 2020 is de NWG Samen Leren Leven van start gegaan. Met elkaar willen we van gedachten wisselen hoe wij Inclusief Onderwijs kunnen vormgeven in het hedendaagse onderwijs. Inmiddels hebben we onze missie en visie uitgewerkt. Hierin dragen wij uit dat wij vinden dat elk kind moet kunnen opgroeien in zijn natuurlijke omgeving. Bij voorkeur in hun wijk. In deze nabije omgeving kunnen kinderen zich veilig ontwikkelen en leren. Zij voelen zich daar gezien en gehoord, waardoor zij zich gewaardee...

  • Het samenwerkingsverband neemt deel aan de pilot Hoogbegaafdheid. De afgelopen jaren hebben wij met deze aan deze pilot verbonden subsidieregeling de infrastructuur en ondersteuning voor hoogbegaafde - hoog sensitieve kinderen vormgegeven. In alle werkgebieden is inmiddels een HB-coördinator aangesteld die de HB-inzet voor het werkgebied coördineert. Daarnaast vinden allerlei scholingsactiviteiten plaats en is een fysiek en online kenniscentrum HB opgericht. >> Ga terug naar de beginpagin...

  • Om goed in te kunnen spelen op de ontwikkelingen binnen passend onderwijs en zorg zijn verschillende netwerkgroepen actief binnen het samenwerkingsverband PPO-NK. Iedere netwerkgroep heeft binnen de community van PPO-NK een eigen webpagina. Netwerkgroep Hoogbegaafdheid Het samenwerkingsverband neemt deel aan de pilot Hoogbegaafdheid. De afgelopen jaren heeft de netwerkgroep met deze aan deze pilot verbonden subsidieregeling de infrastructuur en ondersteuning voor hoogbegaafde - hoog sensiti...

  • Regio Noord-Kennemerland (de vijf gemeenten en de samenwerkingsverbanden PO en VO) werken nauw samen om thuiszittende leerlingen te voorkomen. Door het thuiszitterspact (een gezamenlijke aanpak) kunnen we elkaars inspanningen versterken om een thuiszittende leerling te voorkomen, te begeleiden of terug te leiden naar een passende plek. Daarnaast signaleren we samen belemmeringen in de deelname aan het onderwijs pakken deze proactief op. Gesproken wordt van een thuiszittende leerling als een...