Je kunt op verschillende manieren mensen uitnodigen: Bestaande leden uitnodigen voor een groep Nieuwe leden uitnodigen voor het platform en een specifieke groep ALLEEN PLATFORMBEHEERDER Nieuwe leden uitnodigen voor het platform (zonder specifieke groep) ALLEEN PLATFORMBEHEERDER Externe leden uitnodigen voor het platform en een specifieke groep ALLEEN PLATFORMBEHEERDER 1. Bestaande leden uitnodigen voor een groep Als je als groepsbe...
Als ik mijn eigen groep maak, kan ik niet direct een afbeelding kiezen maar moet ik eerst de groep opslaan en kan ik pas daarna het plaatje kiezen. Waarom is dat? Omdat het lastig is een plaatje te koppelen aan een groep die nog niet bestaat.
In de community omgeving is het mogelijk om een Twitter widget op de cover van het platform of een specifieke groep te plaatsen. In deze widget ben je in staat om tweets op te halen door middel van een hashtag (#tag) of een username (@naam). Ga naar de groep en klik op het potloodje. Vervolgens klik je op 'Wijzig widgets' en kies je voor de Twitter widget. In de Twitter widget geef je de titel van de widget en de hashtag of username van het a...
De dynamische widget haalt informatie op door berichten, evenementen en artikelen met bepaalde trefwoorden en/of een groep in de widget te tonen. Je kunt ervoor kiezen om content met een bepaalde tag uit een bepaalde groep te tonen, content met een bepaalde tag te tonen of content uit een bepaalde groep te tonen. Ook kun je een keuze maken of je berichten, evenementen, artikelen of alle soorten content wilt laten zien. Je kunt aangeven dat dez...
Je kunt een door jezelf aangemaakt evenement eenvoudig wijzigen door weer naar het evenement te gaan en te klikken op de 'beheer' knop, het potloodje rechts boven aan het evenement. Je moet op dat moment wel ingelogd zijn als degene die het evenement ook heeft aangemaakt. Als je alle wijzingen hebt doorgevoerd, kun je weer op 'bewaren' klikken, links onderaan de pagina.
De eigenaar van een evenement (degene die het evenement aanmaakt) kan een tweede organisator of contactpersoon benoemen nadat het evenement is aangemaakt. Een contactpersoon is eerst een deelnemer. Deelnemers kunnen worden toegevoegd door in het evenement de naam van de deelnemer te typen. Om van een deelnemer een contactpersoon te maken, ga je naar de beheer pagina van het evenement en kies je bij 'Werk samen' voor de persoon die je contactp...
De beste manier om ideeën uit te wisselen en kennis op te doen is door elkaar te ontmoeten. In de community kun je op verschillende plekken en voor verschillende groepen evenementen aanmaken. Een evenement kun je aanmaken door op de button "+ Deel" te klikken en vervolgens op 'Evenement'. Hier kun je de velden invullen met onder andere informatie over het event (zoals tijd, aantal dagen, maximaal aantal deelnemers), eventuele documenten bij...
Zoals je bij het creëren van een evenement zal hebben gezien, kun je diverse specifieke informatie over een evenement vastleggen. We hebben enkele tips om je evenement duidelijk onder de aandacht van gebruikers te brengen. Gebruik het drop-down menu onder de titel om aan te geven welke gebruikers het evenement kunnen zien en eventuele deelname aan kan geven: het hele platform of een specifieke groep. Voer de informatie over het evenement zo ...
De mogelijkheid bestaat om binnen de community een kopie te maken van berichten met 1 document, een link of een basisbericht. Met de functie "Maak eigen kopie" in de dropdown-list rechts bovenaan het bericht, heb je de mogelijkheid om een kopie, een tweede versie, te maken van een bericht en deze onder jouw naam te publiceren. Bijvoorbeeld met het doel om de bericht in een (besloten) groep te (ver)plaatsen en je eigen verhaal aan toe te voegen...
1 document uploaden Bij het uploaden van documenten hebben we het onderscheid gemaakt in het uploaden van een enkel document of van meerdere documenten tegelijk. De makkelijkste en meestal meest elegante manier om versies bij elkaar te houden, is er een bericht van het type 1 document van te maken en de nieuwste versie steeds toe te voegen aan het bericht. Door op het bericht te klikken, krijg je automatisch de laatste versie te zien, terwijl...
Het verfijnen van zoekresultaten begint bij het zo duidelijk mogelijk formuleren van de zoekterm die je invoert. Mocht je de zoekresultaten nog niet treffend genoeg vinden, dan kun je de resultaten filteren. Zie het bericht over zoeken binnen de community voor de uitleg over de filteropties binnen het zoekmenu.
Standaard zoeken we op de aanwezigheid van de zoekterm als geheel woord in de resultaten. Daarbij zoeken we in de titel, de tags, de tekst zelf en de reacties. In de zoekresultaten wordt de gevonden zoekterm geel gearceerd. Aan de rechterkant van het menu zie je verschillende type resultaten onder het kopje 'filter'. Hiermee kun je de zoekresultaten verfijnen. Geavanceerde zoekopties De meest eenvoudige truc bij het zoeken is de *: door deze v...
Voor het zoeken maken we gebruik van een open source search engine, Sphinx. Standaard zoeken we op de aanwezigheid van de zoekterm als geheel woord in de resultaten. Daarbij zoeken we in de titel, de tags, de tekst zelf en de reacties. "Zoeken" binnen de community kan via de button "Zoek". Zoeken Klik op het zoekmenu en voer vervolgens een trefwoord of naam in van datgene wat je zoekt: de pagina springt nu naar een vervolgscherm waar alle zo...
Op de tijdlijn-, leden- en agenda-pagina kun je zoeken naar respectievelijk berichten, leden en evenementen. Daarin wijkt het zoeken in groep af van het algemene zoeken waar we naar alle soorten bijdragen tegelijk zoeken. Zoeken binnen een groep Zoeken binnen een groep levert een aantal opties om de zoekresultaten op te filteren. Zo is er de mogelijkheid te filteren op relevantie, datum, alfabet en populariteit. Ook kan er gefilterd worden op ...
Om je afbeelding te wijzigen, klik je op je profielafbeelding rechts boven in je scherm en vervolgens op 'Mijn profiel'. Klik op het potloodje. Ga naar het tabblad 'Ik'. Klik naast de afbeelding op 'Browse' en zoek de juiste afbeelding en klik vervolgens op 'Pas aan'.
Alle communicatie binnen de community verloopt of in de community zelf, of via e-mail. Het is dus van belang dat je e-mailadres correct is. Als je e-mailadres wijzigt, kun je de aanpassingen zelf doorgeven. E-mail wijzigen 1. Log in met je bestaande e-mailadres en je wachtwoord. 2. Klik op je profielfoto in het menu rechts bovenaan de pagina. 3. Klik op ''Mijn profiel" en daarna op het potloodje. 4. Ga naar de button "Account: wijzig accountg...
Door middel van je profiel kunnen mede gebruikers van het platform zien wie je bent, wat je functie is, wat voor kennis jij in huis hebt en hoe ze je kunnen bereiken. Om deze reden is het dan ook belangrijk dat je je profiel zo volledig mogelijk invult. Profiel wijzigen Klik op je profielfoto om je profiel te wijzigen en klik vervolgens op 'Mijnprofiel'. Klik daarna op het potloodje. Boven in het scherm zie je een menu met vijf opties die je...
De OPR is te vergelijken met de medezeggenschapsraad van een school. De OPR behartigt de belangen van ouders en onderwijsmedewerkers. De OPR heeft instemmingsrecht over het ondersteuningsplan Dit plan beschrijft ons beleid voor de komende jaren, zoals de schoolbesturen dat met elkaar hebben vastgesteld. Ook bij de Appendix bij dit plan was de OPR nauw betrokken.
De verbinding tussen onderwijs en zorg wordt gevormd door de Zorgondersteuningsteams. In deze teams werken experts samen aan zowel passend onderwijs als passende zorg.
Passend onderwijs betekent niet dat alle leerlingen naar het reguliere onderwijs gaan. Het speciaal onderwijs blijft bestaan. Voor leerlingen met een specifieke onderwijsbehoefte wordt gezocht naar de best passende plek. Als regulier onderwijs zowel voor het kind als voor de school niet haalbaar is, kan worden gekozen voor een plek in het speciaal onderwijs. Het belang van het kind staat daarbij voorop.