Een klacht betekent dat er mogelijk onduidelijkheid bestaat over de juiste ondersteuning voor uw kind, de communicatie of onze dienstverlening.
Uiteraard nemen wij klachten serieus. Als u contact met ons opneemt en daarbij aangeeft dat u een klacht heeft, dan zorgen wij ervoor dat deze wordt behandeld en zo snel mogelijk wordt opgelost. Is deze oplossing niet mogelijk? Of bent u nog niet tevreden over het resultaat? Dan volgt zo nodig nader onderzoek door de landelijke klachtencommissie.
Reacties
Klachtenregeling
Het bevoegd gezag van Passend primair onderwijs Noord-Kennemerland, verder te noemen het samenwerkingsverband, gehoord de ondersteuningsplanraad/medezeggenschapsraad; stelt de volgende Klachtenregeling vast.
Preambule
Het samenwerkingsverband werkt met eigen en gedetacheerd personeel. De kwaliteit van de werkzaamheden die het personeel uitvoert ten behoeve van het samenwerkingsverband valt onder de verantwoordelijkheid van de directeur van het samenwerkingsverband. Klachten die betrekking hebben op het beroepsmatig handelen van de individuele medewerkers moeten derhalve bij de directeur terecht komen.
Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder:
Artikel 2: Voorfase klachtindiening
Artikel 3: De contactpersoon
Artikel 4: De vertrouwenspersoon
Artikel 5: Informatie over de klachtenregeling
Het bevoegd gezag zorgt ervoor dat de klachtenregeling, het adres van de klachtencommissie en de namen en de bereikbaarheid van de contactpersoon en de vertrouwenspersoon voldoende bekend zijn door deze in ieder geval te publiceren op de website en in het ondersteuningsplan van het samenwerkingsverband.
Artikel 6: Het indienen van een klacht
Artikel 7: Behandeling van de klacht door het bevoegd gezag
###h1
Het bevoegd gezag is aangesloten bij de onafhankelijke Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)###a href="https://swvponoordkennemerland.sharepoint.com/Gedeelde%20%20documenten/W%20schijf/Beleid/Klachtenregeling/2016-12-12%20Klachtenregeling%20Passend%20primair%20onderwijs%20Noord-Kennemerland.docx#_ftn2" name="_ftnref2" title="">[2]. Op de behandeling van klachten die worden voorgelegd aan de LKC is het Reglement van de Commissie van toepassing. Dit reglement is als bijlage bij deze klachtenregeling gevoegd (Bijlage II).
Artikel 9: Informatieverstrekking aan de LKC
Personeelsleden in dienst van het bevoegd gezag zijn verplicht door de LKC gevraagde informatie te verstrekken en omtrent het verzoek daartoe en de informatieverstrekking vertrouwelijkheid in acht te nemen. Deze verplichtingen gelden ook voor het bevoegd gezag.
Artikel 10: Beslissing op advies
Artikel 11: Informeren medezeggenschapsorgaan
Het bevoegd gezag informeert de medezeggenschapsorganen over elk oordeel van de LKC waarbij de klacht gegrond is geoordeeld en over de eventuele maatregelen die het naar aanleiding van dat oordeel zal nemen.
Artikel 12: Vertrouwelijkheid
Artikel 13: Wijziging van het reglement
Deze regeling kan door het bevoegd gezag worden gewijzigd na overleg met de vertrouwenspersoon, met inachtneming van de voor de instelling geldende bepalingen op gebied van medezeggenschap.
Artikel 14: Overige bepalingen
De regeling is vastgesteld op 29 oktober 2015.
[1] Naam en bestuursnummer samenwerkingsverband.
[2] Postadres: Stichting Onderwijsgeschillen | Postbus 85191, 3508 AD Utrecht | T: 030 - 280 95 90 |
E: ###a>info@onderwijsgeschillen.nl | URL: