Zoekresultaten

  • Hieronder treft u de rapportage exploitatie van schooljaar 2018-2019 aan. Conform de afspraken over de bestemming van het eigen vermogen is voor 2018-2019 negatief begroot. Het daadwerkelijke tekort werd met name veroorzaakt door een hogere personeelslast i.v.m. vervangingen, hogere bestuurskosten door governance-implementatie en meer leerlingen in een onderwijszorgarrangement. Deze overschrijding zal geen gevolgen hebben voor de hoogte van de eerder genoemde bestemmingsreserve en de verwerki...

  • Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die vanaf mei 2018 gehandhaafd wordt, behoefde ons privacybeleid aanpassingen. We beschermen hiermee niet alleen de persoonsgegevens van kinderen en ouders, maar ook de persoonsgegevens van medewerkers en partners. In 2017-2018 is een start gemaakt met de actualisering van het privacybeleid. Deze is in schooljaar 2018-2019 door alle medewerkers ondertekend. Men is zich bewust van het privacy protocol en weet hoe men hiermee moet werken...

  • Om de kwaliteit van de basis- en de lichte ondersteuning in kaart te brengen is onderstaand praatpapier ontwikkeld door de netwerkgroep beleidsmedewerkers. Dit overzicht is vervolgens besproken met de consulenten en in het besturenoverleg. Het lerende dialoog zou belangrijk zijn voor het versterken van de kwaliteit van de ondersteuningsstructuur. Aan de hand van de pilot begeleide zelfevaluatie dienen verdere perspectieven te worden geopend. Verdere uitwerking volgt komend schooljaar. De net...

  • Er is een toename zichtbaar in de verwijzing van regulier naar speciaal onderwijs. Ook zien we dat 50% van de ondersteuningsvragen van scholen over problematisch gedrag gaan van kinderen. Daarom is er een aanvraag gedaan bij het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) voor een praktijkonderzoek, welke is goedgekeurd. Het NRO coƶrdineert en financiert onderwijsonderzoek en bevordert de verbinding tussen wetenschappelijk onderzoek en de praktijk van het onderwijs. Volgend schooljaar za...

  • Ten grondslag aan de (trimester)rapportages ligt het jaarplan. Hieronder is aangegeven in hoeverre de doelen voor het schooljaar 2018-2019 reeds afgerond of nog in ontwikkeling zijn. Professionaliseringsmodel Van wenkend perspectief naar concrete uitwerking: versterken van de ondersteuningscapaciteit van scholen - werkgebied - regio. Doel tot 2021 uit ondersteuningsplan: Meer ondersteuningscapaciteit in scholen en het werkgebied. Vanaf 2020 is de professionalisering van de leerkr...